lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen










I kväll är det dax igen att kolla på programmet som ingen tittar på men som alla ser på. jo det låter faktiskt så , för när man frågar någon "såg du på melodifestivalen ?" Så får man ett snabbt svar tillbaka "jag kollar inte på sånt skit och tänker inte göra det nu heller..vet inte ens villka som är med"..men sen efter ett tag kryper det fram nått i den stilen "men jag tycker det var fel låt som vann och att förra året var det bättre"
Hur fan kan dom säga det när dom inte såg programmet och inte har en aning om vilka låtar eller artister som är med.
Men det är väl som det här med skåpsupandet..ingen tar nått men det minskar i flaskan.
Fram för mera fräsiga låtar, mera glitter och glamour, ge mig glamrock,låt hårdrockens ylande gitarrer blanda sig med en maffig och intensiv ballad så det känns i skälen, låt mig få en trallvänlig slagdänga som tar död på min hjärna.

Eller varför inte ta och damma av en riktig gammal rökare så alla som säger att det var bättre förr blir nöjda. Ta tex en Smach hit från 1958 med Alice Babs och låten "Lilla Stjärna" eller varför inte Lasse Lönndahl från 1963 och låten " Vårens Flickparad" eller varför inte den ultimata hitlåten ..en riktig rökare så att säga som levererades av Lill Lindfors & Svante Thuresson 1966 "Nygammal" vals..mera känd som "Trummelumma på min kastrull"
I kväll ska de va drag så det fladdrar i gardinerna , låt en ylande gitarr från Heat dra genom rummet och balanda sig med en skön ballad från Molly, Dom tre trallande hattarna (EMD),en känslosam klagande ballad av Caroline, en skönt sugande disco låt av Alcazar. Ge mig glitter och glamour..festivalen i min tv bor.
Hurra..rätt låt vann fast det var fel..eller hur det nu ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar