söndag 22 februari 2009

Melodifestivalen

Vad ska man säga om bidragen till melodifestivalen i lördags.
Låtarna var av blandad kvalité men inte något riktigt bottennapp i alla fall, men nästan.

Jag hade förväntat mig mera av Velvet, låten kändes lite som ett plattfall för att inte tala om kläderna och dom glatt vinkande pajaserna i bakgrunden, det blev bara stökigt.
Kvällen gladaste låt stod Rigo och hans gäng för, men melodifestivalen var tyvärr fel forum för en låt som var inspirerad från 50-60 talets Kuba men låten var bra.

Kvällen bästa bidrag och framförande stod Molly Sandén för. När jag hörde hennes bidrag fick jag ståpäls och sa direkt att hon går till final i Globen. Hon framförde det hela men en härlig känsla och naturlighet Wow vilken tjej, hon kommet att gå långt.

E.M.D..mm ja dom tre trallande cylinderhattarna, bra låt..men...

När Micke Rickfors klev in på scenen och rev av en ruggigt skön rocklåt i riktig hederlig "Rickforsstil" fick jag kvällens andra ståpäls. Mitt förkärlek till gammal go hårdrock vaknade till liv.
Maja Gullstrand, en tuff tjej som går sin egen väg och hade kvällens låt som kommer att spelas mest i radions P4. Låten var tidlös kommer att hålla länge.

Snudd på ett bottennapp stod Sofia för. Varför sjunga på Grekiska i en svensk ut tagning? Vad var det hon sjöng ? Det blev så konstigt så allt blev fel och jag tror hon kände det på sig , det såg så ut när dom talade om vilka bidrag som gick vidare.
BWO´s låt var den som fastnade på hjärnan direkt, men den var som jag hade förväntat mig att vara.

En stor jävla spark i röven vill jag ge till den bitska surkärringen till programledare för snuskskämtet mot Molly. Det var riktigt lågt och nedlåtande mot en ung tjej, men förmodligen så var hon avundsjuk på Molly´s ungdom och troligtvis har hon själv drabbats av jordens dragningskraft och hamnat i klimakteriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar