söndag 4 oktober 2009

Det blev ingen...




Igår var jag till vår lokala Restaurang och pizzeria för att äta.
Jag var väldigt sugen på att sitta där och äta en Gorgonzola pizza, väl inne på pizzerian så beställde jag pizzan och en stor stark direkt. Det var cirka 20 ätande gäster inne på pizzerian och telefonen ringde ganska ofta av pizzasugna kunder.
Jag kollade runt lite och märkte att det var väldigt få av gästerna som hade fått mat.
Jag fick min öl redan efter 1 min, det gick fort..men sen tog det tid..efter 20 min ingen pizza...telefonkundera kom och hämtade pizza på löpande band..det gick ytterligare 10 min och ingen pizza...när det hade gått 35 minuter hade jag druckit upp min öl utan pizza..jag tröttande och reste mig upp och tog på mig min jacka för att gå. Jag meddelade servetrisen att jag tröttanat att vänta på min pizza och att jag inte var villig att betala min öl och att jag ämnade gå till en annan pizzeria.
Hon verkade förstå min frustration men ursäktade sig med att det är så många som ringer och beställer så dom inte hinner med....Va !!!Ska jag jag som ätande gäst som dessutom betalar ett högre pris för pizzan komma i andra hand efter hämtkunder.
Hon tittade mot pizzadisken och sa att min pizza är nog på gång nu..."på gång"
sa jag "nu har det gått 40 minuter och det tar väl 10 min att grädda den..tror du jag vill vänta totalt 50 minuter på en pizza när en ringande hämtkund får den på 10 minuter?". Jag tackade för mig och knäppte igen min jacka och gick ut.
Undrar om dom andra gästerna som hade kommt före mig och ännu inte fått sin mat gjorde lika dant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar