söndag 18 oktober 2009

Körslaget

Enligt mitt tycke så var det helt rätt att Team Rigo åkte ur i körslaget. Det var det klart sämsta bidraget, inget nytt arr, det lät precis som när han framförde det på melodifestivalen. Jag tror att han hade glömt bort att han hade en kör att leda, det räcker inte med att låta kören stå för refrängen, det lät ungefär som en allsång när dom framförde sitt bidrag.

Nästa sågning blir Team Amy.
Det var exakt samma sak där, inget nytt arr, samma framförande som på melodifestivalen ,till och med koreografin var lika. Amy hade helt enkelt tappat bort sin kör så dom fick helt enkelt förbli bakgrundssångare till henne.

Kvällens fränaste framförande stod Team Stafan för med låten "Sweet child of mine"
En fräck variant av låten , ett bra drag och ett häftigt arr.En klar fullträff av laget.

Team Ola med sin manskör hade lyckats få till det hela med att sjunga "Nathalie"
det var fräckt och kraftfullt , men arret hade kunnat varit lite annorlunda..i allafall i början, men det hela var klart godkänt.

Team Pontare stod för kvällen kraftfullaste framförande och ett jättebra arr, Pontare har fattat det hela och kör kraft och stämningsfullt
Den kören kommer att gå till final om jag inte har fel.

Team Caroline...vad finns att säga om den kören och deras framförande ?
Fanken va dom var bra, ett arr som fick mig att få gåshud, låten blev bättre än den var på melodifestivalen, vilken stämning och känsla i hela kören,,jävlar va bra..kvällens klart bästa kör och klart bästa arrangemang.
Kör caroline i den stilen så blir det Team Caroline mot Team Pontare i finalen.

Jag undrar om Pumpan har några åsikter om mitt tyckande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar