fredag 7 februari 2014

Dagens goda gärning

I onsdags eftermiddag tog jag ut en buss från garaget för att köra linje 14. Jag börjar turen i Gottsunda och det kliver på en ung tjej på Cellovägen , hon kommer fram till mig och räcker över en välfylld plånbok och säger att den låg på sätet. Jag tar emot den och säger tack och att då ska vi se till att den kommer till sin ägare så fort som möjligt. Startar bussen och när jag kommer fram till butiken Flöjten så möter jag en Polisbil, perfekt tänker jag och blinkar till med lyset och vinkar. Polisen stannar och öppnar fönstret och jag säger att jag har en upphittad plånbok och frågar om dom kan ta hand om den. Absolut svarar polisen jag ska bara backa in till kanten. Polisen lägger i backen trampar till på gasen och vrider på ratten....Pang..krasch..klirr. Bakom polisbilen hade en laglydig medborgare stannat sin bil eftersom Polisen stod mitt i gatan och pratade med mig. Jag sa till polisen att det Kändes lite pinsamt och hans kollega som var fram till mig och hämtade plånboken sa det är ingenting mot vad min kollega tycker sa han och skrattade. Med ett leende körde jag glatt därifrån och tänkte "det var dagens goda gärning de"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar