lördag 27 februari 2010

Bjuden på mat...


Alltid trevligt att bli bjuden på mat, bara att gå och sätta sig vid ett dukat bord och slaffsa i sig födan. Men tro fan de...det fanns en hake i allafall...efter att man ätit färdigt och sitter och jäser och myser över att magen känns stinn som ett överfullt juver hos en gammal mjölk ko. Vad får man då höra? Jo då klingar det glatt ur min älskades mun...."nu får du diska" och sen bara går hon med raska steg ut ur köket och lämnar mig ensam kvar med ett enormt berg av disk. Nästa gång vi har vänner hemma på middag ska jag göra lika dant...titta dom i ögonen och säga glatt "nu får ni diska" och sen går jag med all rätt och sätter mig vid tv'n och jäser. Nä nu öppnar jag fönstret och slänger ut disken och säger att jag är färdig...fram med ratten i ryggen och på med kanintofflorna...ja selma lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar