fredag 5 februari 2010

Melodifestivalen..i morgon ja

I morgon börjar melodifestivalen svenkarnas älskade hatprogram..nej jag hatar inte melodifestivalen...jag diggar den till max.
Men när man kommer till jobbet och frågar om det är någon som sett på programmet, då är svaret givet..NEJ jag kollar inte på sånt skit..men tro fan de dom har ändå superkoll på vilka låtar och artister som var med och hur dom var klädda, men dom såg ändå inte på programmet.

Men vad som förvånar mig i år är att man har 3 programledare och det skrivs massor om dom och även visas upp på reklampelare över vårt avlånga land, sen under programmet så får programledarna en väldigt viktig och stor roll att fylla tillsammans med den lilla "revyn", "spexet","filmföljetongen"...det verkar vara som om den är viktigare än själva artisten och tävlandet.
Vad tog den vanliga hederliga melodifestivalen vägen ?

Nu ska jag göra mig redo och ta fram paljettkostymen, bänka mig framför TV´n på första parkett med ett glas champagne i handen för här ska de vara glitter och glamour och sjunga "Diggilo, Diggiley"
Eller så blir det Christer Björkmans kalkonlåt "I morgon är en annan dag" ( Klart som fan att det är en anna dag i morgon..det har det alltid varit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar