söndag 7 februari 2010

Melodifestivalen..vad hände?

Vad hände med melodifestivalen ?
Vad tog artisterna vägen ?
Vad gjorde Nanne, Charlotte och Sonja där?
Vad hade Christer Björkman där på scenen att göra?

Många frågor att besvara och det var som jag befarade att programledarna var den stora happeningen. Man hade lika gärna kunnat slopa artisterna och spelat upp musiken i högtalarna samtidigt som Dolph Lundgren och hans anhäng var på scenen och visade upp sig.
När man tittar i aftonbladet så är det en stor rubrik somman möter "Dolphs vilda party i natt" "Dolps blodiga succé" "Du får fem +++++ Dolph!".
Det är ju helt givet vem vi ska skicka till den stora finalen i Norge...vi skickar Dolph och en sotig Christer Björkman..Fjaskot blir succé direkt och vi kommer att göra historiens största flopp och inte ens komma bland dom som kom sist.

Nu har jag öst galla över det..nu tar vi låtarna.
Smaken är som baken och tur är väl det eftersom det var ganska så färglöst och tunna låtar som var intetsägande.

Andres gjorde ett pra och proffsigt nummer en riktig musikal låt..men njaa.
Frispråkarn en rapplåt har aldrig fungerat och kommer inte göra i fortsättningen heller riktigt urusel låt.
Jenny Silver...går ej att komentera så dålig var det.
Jessicas låt var väl någorlunda men det skulle ha varit en annan som har mera pondus i rösten så att låten blir mera kraftfull.
Linda...nja riktigt dåligt var det i allafall.
Ola var väl okej men låten lyfte aldrig ordentligt det saknas något i den men den var okej.
Pain of salvation...Vad var det där? Vad gjorde dom där? Hemskt dåligt var det i allafall.
Salem..oj vad han var upplyft av media, men var var det som var så bra? Han var i allafall den mest musikaliska och artisten som tog det hela med en stor portion glädje för att få framföra sin låt.

Nästa veckas delfinal får banne mig bjuda på BRA låtar och artister annars så är det katastrof.

Finns det någon som håller med mig eller är jag ovanligt kritisk och gnällig..jag vill ha en glad,fräck,svängig låt som jag blir tagen av...ska det vara så svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar