lördag 11 januari 2014

Mat mat mat..

I dag har jag lagat massor av mat och fyllt upp mina matlådor som jag ska ta med till lunchen. Det blev fisk i ugn , fläskkaré och fläskkottlätter , klyftpotatis i ugn och kokt ris , tre pepparsås. Vad säger ni nu då ?
Släng dig i väggen Mannerström jag skiter totalt i att ställa upp i mästerkock och jag gör min sås på pulver vare sig du vill eller inte och sedan fryser jag in hela klabbet i mina matlådor och värmer i micron..där fick du jävla fläskbrännare.
Nästa projekt jag kommer att ta itu med blir att göra sockerkaka och andra mjuka kakor utan att ta hjälp av Leila bakar..hej va de går.
Sedan ger jag mig på att riva ut all inredning på nedervåningen på en och samma gång här hemma så det blir rena kaoset. Och då anmäler jag mig till Arga Snickaren så att Anders Öfvergård får komma och skälla och gnälla utan att jag bryr mig ett skvatt. När det  gjort återstår bara övervåningen och det överlåter jag till Willy och Matte i Bygglov och då slipper jag höra en massa gnäll.
Går dom där planerna om intet så försöker jag med mys Ernst så får han väl dekorera med kottar och granris och doften av torrt barkbröd.
Men mina matlådor ska dom ge fasiken i.
Nu ska jag betala och sedan gå hem från den lokala restaurangen här i Storvreta.
På återseende......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar