måndag 27 januari 2014

Vakna nu då..

Livet ter sig underbart.  Finns det något mysigare när man är ledig än att bli väckt kl 03.10 av en ivrig och hungrig katt. Efi gör precis allt för att få sin uppmärksamhet om att hon är utsvulten , hon buffar med huvudet , skrapar med tassen i ansiktet , kliver över huvudet , gnuggar sin mungipa mot min haka , jamar och gnäller och piper lite grann , spinner som en motor. Att ligga kvar är ingen idé för då blir det bara värre så det är bara att kliva upp.
När maten är serverad glufsar hon i sig allt hon förmår och går det bra att lägga sig igen. När klockan är ca 08.00 kommer hon igen och är orolig  och  tror att jag har försovit mig eller så tycker hon att jag är tråkig och ska gå upp. När jag kommer ner i köket för att äta frukost så blir katten nöjd och lägger sig i soffan och somnar med ett litet leende och känner sig nöjd.
Säga vad man vill men det är mysigt med katt. Mjauu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar