fredag 31 januari 2014

Vart går bussen

I bland undrar jag om folk är både döva , blinda och inte fattar vad man säger.  Jag kör mjuka linjen buss 41 som går mellan Eriksberg och coop forum /Ikea. Jag står på Stora Torget med riktning mot Coop forum / Ikea , det kliver på en och frågar om bussen går till Gottsunda. Jag svarar att den går till Ikea via Nyby och Gränby Centrum. Personen säger frågade "du går alltså inte tii Gottsunda? " Det stämmer ska du dit kan du ta 42an som står framför mig. "Går 42an till Gränby Centrum frågar personen..nej det är den här bussen som går till Gränby Centrum. Men jag ska till Gottsunda kan jag ta den andra bussen ? Ja ska du dit ska du ta den bussen.  Men den går inte förbi Gränby Centrum eller ? NEJ det gör den inte. Ska du till Gottsunda får du skynda dig för den bussen går snart. Personen kliver av och frågar "var det 42an som gick till Maxi ? Nej ska du till Maxi som ligger i stenhagen får du ta 5an..hej då..nu åker jag.  Virrpannor finns det överflöd av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar