onsdag 27 november 2013

Angående mat.

På väg hem från jobbet så satt jag och halvsov på bussen medans den for fram som en grön raket på landsvägen.  Tankarna virvlade runt under keppsen och plötsligt så kom dom in på mat. Vad ska jag äta ? Blir det te och smörgåsar , en tallrik filmjölk , helstekt oxfilé , halstrad öring , havskatt , konjaksflamberad oxfilé med smörslungade kantareller.  Poff... helt plötsligt vaknade jag ur min dröm och det var läge att kliva av bussen och gå in i affären.  Trött och vissen for jag runt mellan frysdiskar och hyllor och letade efter något gott. Till sist kom jag på på vad jag ville ha..PLÄTTAR. .det fick bli plättar. .bara att klämma in i mikron...och pling..så är dom färdiga att äta.
Att äta ja..ha..det blev rena fäktningen på köksbordet. .jag mot katten..båda gjorde anspråk på dom stackars plättarna som låg där på tallriken.  Efter en stunds nejabde och nedlyftande av katten så fick hon smaka några små bitar dom hon glatt med god aptit klämde i sig och sedan var matkriget igång. Under egentligen cad det är för typ av katt jsg har..säkert en av rasen snyltare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar