måndag 18 november 2013

Härligt med djur

I går kröp jag i säng ca kl 22 för att få en lång och härlig nattsömn och få vakna utvilad på morgonen.  Ja utvilad är väl lite att ta i eftersom katten har en viss vana att väcka mig redan halv fyra på morgonen utan att ta hänsyn till lediga dagar. Men i dag blev jag inte väckt halv fyra av en hungrig katt utan hon kom redan klockan två på natten med sitt purrande och stångandes och skrapade lite extra försiktigt ned tassen. Självklart så vaknade jag och var yr av trötthet och tittade på klockan och sa till katten "nej Efi inte nu klockan är bara två..så här tidigt blir det ingen mat..du får inte väcka så här dax gå och lägg dig jag vill sova". Jag somnade om ganska lätt..men ack då tre timmar senare alltså kl fem var det dax igen och nu var hon väldigt ivrig och intensiv med sitt väckande. Det var bara att kliva ur sängen och känna hur enormt trött jag var och höra katten jama  och spinna  och jaga på mig för att det ska gå undan. Väl nere i köket så märkte jag att även skålen med torrfoder var tom och då förstod jag att det var därför hon kom klockan två... hon talade helt enkelt om för mig att all mat var slut..men herrejösses klockan två..nää där går gränsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar