torsdag 21 november 2013

Underliga typer

I bland så undrar jag hur folk  egentligen är skapta. Jag sitter och kör och så är det någon som trycker på stopp "pling" jag stannar och öppnar dörrarna men ingen kliver av. Stänger dörrarna och kör vidare..."pling" och jag stannar vid nästa hållplats och en dam kliver av..stänger dörrarna och kör vidare mot nästa hållplats som jag passerar eftersom ingen tryckt på stopp. När jag kört förbi den hållplatsen och kommit halvvägs till nästa så kommer en person fram och påpekar att hon skulle kliva av på förra hållplatsen. Jag talar om för personen i fråga att hon måste trycka på stopp så att jag får reda på att hon vill kliva av. Hon svarar att hon tryckte på stopp för flera hållplatser sedan.  Jag förklarade att jag stannade men ingen klev av och att det är lite svårt att gissa sig till vem och var någon ska kliva av om man trycker för tidigt. Hon svarar smått sur och irriterad att det spelar väl ingen roll när man trycker på stopp ,man kliver av var man vill. Jag stannar vid nästa hållplats och öppnar dörrarna så att hon kan kliva av och då säger hon "hade du tänkt att jag skulle gå härifrån? " Ja annars kan du ta nästa buss på andra sidan gatan och åka tillbaka och be chauffören att stanna där du vill kliva av för annars vet han / hon inte var du vill kliva av. Personen klev av och gick över gatan och jag körde glatt vidare och tänkte "Hur fanken är en del skapta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar