torsdag 12 december 2013

Är i koma

I dag har jag liksom varit i gränslandet mellan vaken och sovande hela dagen.
Blev väckt kl 02:00 av att katten stod i sängen och stirrade på mig och jamade högt för att väcka mig och visa upp sitt lilla gosedjur som hon hade hämtat och lagt i sängen.  Det var  bara att säga "vad duktig du är men låt mig få sova nu".
En timme och trettio minuter senare var det dax igen , katten skrapar ivrigt på mig med sin tass och stångas och piper och kör upp mig ur sängen för att få mat.
Det var bara att gå upp och utfodra katta för att få lite lugn och ro.
Så jag har gäspat mig genom den här dagen..klart det har ju fungerat det med.
Men innan det är läggdax i kväll så ska jag ta några allvarsamma ord med katten så att hon inte väcker mig tidigt i morgon eftersom jag är  ledig...men det skiter hon högaktningsfullt i och väcker mig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar