måndag 2 december 2013

Lär er att läsa..

I bland undrar jag om man är med i dolda kameran eller om folk helt enkelt är korkade och inte läskunniga.
Jag kör linje 42 från Gottsunda till  Stenhgen när jag kommer till IKEA så kommer det fram en tjej och frågar "kör du till Eriksberg ?". Jag svarade nej jag kör till  Stenhagen via Fyrishov och Luthagen och Flogsta. . och då säger hon  "passerar du Norby då?
Nej jag kör inte till Norby eller Eriksberg jag kör till Stenhagen som det står på bussen. Vill du till Eriksberg eller Norby får du ta 13 till stan och sedan linje 6 eller 7. Då säger hon förvånat "går 13 till Eriksberg ?" Nej den går till city och där får du byta buss. Då säger hon lite halvstött "Finns det ingen buss som går härifrån och till Eriksberg ?" Jo du kan ta linje 41 som kommer om 30 minuter och sen tar det 1, 5 timme till Eriksberg. "Nej så länge kan jag inte vänta för jag måste vara hos min tandläkare om 20 minuter"
Ja du..då blir det till att åka taxi så kanske du hinner. Men nu måste jag åka för nu har jag avgångstid...jag slår igen dörrarna och kör i väg och tänker hur är folk funtade..dom läser inte vad det står på bussen och inte lyssnar dom heller och dom vet inte var dom är..vet väl inte ens vem dom själva är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar