måndag 16 december 2013

Fru talman. ..

På en hållplats står en parant dam i rödbrun hatt och kappa alltså väldigt välklädd. När hon kliver på bussen så ser jag att det är den forna talmannen i riksdagen Birgitta Dahl. Hon var stressad när hon klev på bussen och sa att hon måste åka med ett tåg och nu hittar jag inte mitt senior kort och jag måste ha tappat kortet på väg till bussen. Kan jag betala på något annat sätt.
Ja då säger jag lite käckt det går att betala med bankkort. Men du som har varit van att hålla reda på gubbarna i riksdagen tappar väl inget kott. Men känn efter i den andra kappfickan först det kan ju hända  att du lagt kortet där. BD känner efter och skrattar till och säger att där var kortet och jag brukar aldrig lägga det i vänster ficka.
Jag svarar käckt " vi vet alltid var korten finns så det är ingen fara " När vi kom till stan så klev hon av och tackade för hjälpen och en trevlig åktur och smet iväg till tåget. Ja det var dagens händelse gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar