söndag 29 december 2013

Förtroligt samtal.

Föräldrar brukar då och då få ha förtrolgt samtal med sina barn medans ja får ha det med min katt. Här om natten kom hon kl 02.00 och ville att jag skulle gå upp och öppna kylskåpet för att ge den unga fröken mat. Jag försökte uthärda hennes enorma tjatande men till slut var det bara att gå upp och göra katten till lags. Trött som en björn som vaknat ur sin vintersömn gick jag och la mig igen. När klockan hade klämtat 06.00 så var det dax igen , katten kom gnällande och gjorde allt för att hag åter igen skulle öppna kylskåpet. Så för att göra mitt lidande så kort som möjligt så var det bara att lyda. Går i säng ännu en gång och somnar om för att åter bli väckt av en orolig katt som tror att jag har försovit mig. Förklarade för katten att jag är ledig och får sova vilket katten ansåg som helt ointressant.
Så det blir till att ha samtal med katten igen om vad som gäller här hemma vilket hon kommer att totalt ignorera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar