onsdag 18 december 2013

Funderingar

I dag när jag pratade med lilla hjärtat så frågade jag vad hon ville ha i julklapp. Hon svarade att det vet jag inte,  ganska diplomatiskt svar för att skylla över ansvaret på mig att veta vad hon vill ha. När jag väl har hittat något och säger att nu har jag köpt en julklapp till dig så kontrar hon genast med att säga "vill jag ha det där då ?" Ja men hur ska jag kunna veta det när hon inte vet vad hon vill ha och hur ska jag då kunna veta ? Kvinnor. .jaja.
En kille vet alltid vad han vill ha, det är bara att fråga så räknar vi upp åtskilliga saker som vi behöver och vill ha utan att behöva tänka efter.
Skulle vi män inte veta vad vill ha så skulle vi omedelbart få höra "vet du ingen ting du..velpelle ?" Skulle vi säga så till kvinnan så blir det hett om öronen.
Lika bra att vara en man och  handlingskraftiga som vi är så skriver vi en önskelista och lämnar till tomtemor som sedan censurerar bort alla roliga elektroniska prylar som vi vill ha och ger oss ett par strumpor och kalsonger och tofflor i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar